Lovely Followers

Saturday, October 1, 2011

Perancang perkahwinan. Relevan kah?

Salam istimewa buat semua..

Banyak persoalan yang bermain di fikiran bakal bakal pengantin, juga ibu bapa pengantin, perlukah sesebuah majlis itu disusun atur oleh perunding perkahwinan.. Dalam era digital dimana setiap apa yang kita mahu tahu dan kehendaki boleh dicapai maklumatnya dalam beberapa saat melalui pakcik Google, masih relevankah perancang perkahwinan..? Perunding perkahwinan atau perancang perkahwinan, bunyinya berbeza tapi matlamatnya tetap sama. Untuk merealisasikan perkahwinan impian, dengan sebaiknya, dalam lingkungan bajet yang diperuntukkan oleh pihak pengantin..

Tentunya dengan melakukan sendiri segalanya dapat memenuhi citarasa kita, dan juga menjimatkan kos. Tapi adakah penjimatan itu praktikal dalam keadaan sekarang..?

Apakah tugas seorang perunding perkahwinan..?
Terlalu banyak untuk diperincikan, tetapi secara amnya, seorang perancang perkahwinan seharusnya melakukan yang terbaik agar segalanya sempurna dan klien merasa gembira.. Dengan erti kata lain, dia mereliasasikan perkahwinan impian menjadi reality.. Perancang perkahwinan seharusnya menyediakan vendor terbaik mengikut bajet, dan seharusnya berada sepanjang majlis resepsi berlangsung.. Dialah pembantu, pereka, penasihat, dan paling penting seorang yang seharusnya memberi ketenangan kepada bakal pengantin.. Seorang perancang perkahwinan bertanggungjawab memastikan segala persiapan dan susun atur adalah seperti yang dirancang agar pengantin dan keluarganya senang hati dan bergembira sepanjang majlis berlangsung..

Nantikan perkongsian saya seterusnya tentang perancang perkahwinan.. Saya akhiri dengan gambar kami, menggubah hantaran. 

Untuk memastikan bunga segar kekal cantik semsa majlis, gubahan perlu lah dibuat tidak terlalu awal.. Yang ini, lebih kurang jam 3, 4 pagi. bayangkan..!

Salam sayang,
Fathin Md Nor
fathinmdnor at gmail dot com
013 2002031

No comments:

Post a Comment