Lovely Followers

Monday, October 10, 2011

{hantaran} hantaran hati, penuh warna warna keriangan

Salam penuh keceriaan..
Untuk coretan kedua blog ini, kita mulakan dengan hantaran yang digubah pada awal tahun 2011 ini. Hantaran dari Emma kepada Lan. Owhh saya tak tahu yang Lan rupanya adalah pelakon.. dia ada berlakon dalam cerita Lagenda Budak setan. Sehinggalah tiba saat saya mahu menghantar bunga tangan, saya lihat ramai pengarah filem dan drama hadir di majlis mereka. Emma seorang yang ceria, berwawasan, berani dan lantang. Dia meletakkan sepenuh kepercayaan kepada saya dalam pemilihan bunga dan warna.. Jadi saya cuba sesuaikan gubahan ini dengan sifat yang ada pada Emma. Ini merupakan cubaan pertama saya untuk menggunakan pelbagai jenis bunga (ada 7 kesemuanya) dalam pelbagai warna..

Warna biru lambang keberanian dan kekuatan cinta mereka.  Ungu, wawasan.. Kuning, kemewahan yang akan mereka cipta bersama.. Merah jambu untuk kelembutan seorang wanita.. 





Kombinasi bunga bungaan pelbagai warna ini tampak indah dengan diserikan butiran manik manik kecil di celah celah gubahan bunga.. Buat Emma dan Lan, saya doakan kalian bahagia hingga hujung nyawa..

Salam indah, 
Fathin Md Nor
fathinmdnor at gmail dot com

No comments:

Post a Comment